sukarnya memilih

11 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

“kalau dinda jadi lalat

kanda jadi kataknya”

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

di sana menanti di sini menunggu

sukarnya memilih

sebenarnya

pilihan sudah ada di depan mata

pilih saja mana kau suka

namun

rambang mata jadinya

mau si A atau si B?

kusut

memilih antara dua

errr..

lebih dari 2 sebenarnya

akan aku tanya

dengan sahabat handai semua

mahu antara roti kaya atau roti kacang merah

atau

roti wholemeal sahaja

hahaha…

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

tak suka akan terjadinya ‘vise versa’

perlu ikut perintah kau

peduli apa aku

aku sudah penat

malas sudah melayan kerenah

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pilihan dihati

39 Komen

<<<<<<<<<<^^^^^^^^^^>>>>>>>>>>

Aku :     Pssst…kau rasa mana satu pilihan di hati, si A atau si B?

Kau :     Aku pun tak pastilah, tapi bagi aku, aku pilih si A.

Aku :     Kau biar betul. kau pasti ke tu pilihan yang terbaik?

Kau :     Suka hati kaulah nak pilih yang mana…

Aku :     Ok…Ok…nak emo pulak kat sini. Kalau kah dah cakap semacam itu aku ikut jelah.

Aku :     yang penting jawapan tu betul.

Dia :     Kalau begitu saya pilih kamu berdua untuk keluar dari dewan ni…

.

*dialog di atas berlangsung ketika ujian sedang berlangsung.

Amaran, jangan sesekali meniru!!

TamaT

<<<<<^^^^^>>>>>