Apabila Perempuan Bergosip: Satu penjelasan

20 Komen

“”””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””

Assalamualaikum

penjelasan untuk perkara di bawah.

mungkin mereka sedang berbincang bagaimana untuk merancang keluarga.

(tapi diorang belum kahwin)?

mungkin jugak diorang sedang merancang

penggiliran jantina apabila sudah berkeluarga kelak.

(mungkin ke?)

hahaha… ni bukan penjelasan, ni kutuk namanya.

yang aku tau amalkan surah-surah ni:

a) Surah An-nisa

b) Surah Yusuff

c) Surah Maryam

tu je.

mungkin korang tau ape yang sepatutnye yang perlu. hahaha…

jadi tolonglah aku buat penjelasan.

Advertisements

Apabila Perempuan Bergosip

13 Komen

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

ketika aku masih lagi dalam bilik kuliah, aku nampak sekumpulan

perempuan berkumpul kat satu penjuru untuk bergosip.

biaselah perempuan…gosip memang tak dapat di pisahkan.

jadi aku tak ambil pusinglah.

kebetulan beg dan peralatan tulis aku semuanya berada di situ.

maka kiranya aku ke sana untuk ambil semua barang aku

untuk berambus dari situ.

tapi aku tiba-tiba tertangkap apa yang diorang bualkan.

Miss A: macam mane kita nak tau kita dapat anak lelaki atau anak perempuan?

Miss N: ala kan ada cara ….bla…(aku tak dapat tangkap ape yang diorang cakap)

Miss A: mane nak tau, air yang diorang pancutkan same je????

aku terkesima untuk 20 saat.

dan blah.

Noktah.

========================================================