Gerila

3 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

PRK UPM

Pimpinan telah dibubar,

Komunis mula keluar,

Risalah mula beredar,

Propaganda mula menjalar,

Calon mula berdegar,

Mastermind senyum bersandar,

Pengundi tutup mata,

Pengundi tutup telinga,

Pengundi tutup segala,

Baling dart… kita tengok sapa yang kena!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Advertisements

Drama ‘Wajah’

15 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~

belum puas beraya mari kita berdrama pula.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pementasan Drama pendek

Pementasan Drama pendek

atas tuntutan subjek Lagi

ini wilayah H1N1.

15 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

wah, dah macam iklan selkom ya. begitu?

akhirnya hari ni terjawab persoalan yang UPM akan di’cuti’kan selama seminggu gara-gara selesema wawi yang dah sampai tahap jingga kat UPM. mengikut maklumat yang Q dapat, suspek yang disyaki menghidap H1N1 ni dalam anggaran 200+!!! tapi hanya dalam 4 yang ditahan di wad.

Q in mask

Lagi

Jelubu sulah mali!!

3 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woo…..

cuaca amat buruk

panas…..

bahang…

jerebu….

adakah El Nino datang menyapa

kesihatan juga amat buruk

batuk-batuk…

sakit mata…

sakit dada…

dunia akhir zaman

macam-macam ada

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

jerubu

ini gambar UPM dalam jerebu bukan jelebu okey..

dan disebabkan jerebu ramai yang terpaksa beriadah dalam kolej saje

aktiviti

yang penting sekarang ni kena jaga kesihatan

banyakkan minum air

jangan biar diri dalam keadaan tertekan

baru tak kena penyakit

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

flu Babi

Tinggalkan komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

sebelum ini jika ditimpa musibah dan malapetaka

berbondong-bondong dan berkoyan-koyan

manusia menghafal dan mengamal qunut nazilah

kini H1N1 tiba

semua dok hafal lirik lagu

jangan lupa lirik. hahaha..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

selesema babi

zaman sekarang ni banyak sangat penyakit dan wabak baru muncul

yang baru-baru ni H1N1@Influenza A@ Seleseba B4B1

nak elak bukan senang. manelah kita tahu dia ada bawa kuman tu. alih-alih dah terkene je. sekarang ni di Universiti Q pun setiap pelajar baru yang mendaftar akan diwajibkan melalui proses saringan H1N1.

Tanda-tanda (simpton) selesema babi pada manusia

Lagi

Tie-break

6 Komen

Kali ni Q nak bagi tutoriai bagaimana nak ikat tali tie dengan cara yang betul. yela bukan ke sekarang ni musim adik-adik yang dapat melanjutkan pengajian ke IPTA/IPTS menempuh alam baru. so…Q nak ucapkan tahniah tahniah tahniah atas kemasukan anda. bukan senang tau nak masuk. er…okey senang tapi semua atas usaha jerit perih pahit maung manis masam masin yang anda lakukan sendiri. masa orientasi nanti memang full kene pakai baju formal. jadi tali leher memang tak boleh nak skip.

nak pakai tali leher pulak tak boleh la serabai-serabai. hujung tie tu kenalah sama dengan keala tali pinggang. jangan terlampau pendek atau terlampau panjang.

tali leher

dah masuk pun bukan boleh duduk senang lenang lagi. semua korang kene buat sendiri. tak caye tanye akak abg senior korang nanti.

Q pula sekarang ni sedang dalam mode senyap. mode persediaan untuk menyambut adik-adik baru yang akan masuk ahad ni. yang sedihnye kolej Q dapat paling la sedikit kemasukan pelajar baharu kali ni. tapi takpe, dengan semangat dan azam yang kental kitorang percaya kitorang mampu meletup seperti sebelum2 ni.

Sokongan Moral

6 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kalau orang sudah berilmu,

bagai ular berbisa,

menyusur akar pun tidakkan hilang bisanya.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Bicara siswa @ Uniten

Semalam Q menghadiri rakaman siaran langsung Bicara Siswa di Uniten

bukan sebagai panel

hanya sebagai penonton biasa

sekadar memberi sokongan kepada panel

merangkap MPP UPM aka rakan sekolej aka mantan rakan setugas

Q kenalah bagi sokongan press katakan

minggu lepas

juga sahabat Q si YDP Redapples

menjadi panel Bicara Siswa

tumpang bangga

tumpang gembira

tumpang glemer

mencapap bak kate kak shanie

hahaha…

rindu ingin bertemu mereka

berbual

sapa mesra

tapi apakan daya

mereka ada komitmen tersendiri

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

rasa teruja bila majlis dimulakan dengan bacaan doa yang dibaca sendiri oleh pengacaranya.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Older Entries