Keputusan Keliru Warna

11 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

7 september yang lalu Q adakan satu undi untuk menentukan warna yang bakal dipilih untuk majlis makan malam kolej Q yang yang akan diadakan bulan Januari tahun depan. ape? lame lagi? jadahnye lame lagi dah dekat dah tu. gerak kerja takde lagi ni. gila kentang…

ok fokus la beb…

beralih semula pasal warna. keputusan dah dapat jeng..jeng..jeng….

Lagi

Keliru Warna

20 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

UPDATE!!

baju formal

setelah dibuka kepada orang ramai dan warga Kolej Canselor sendiri, maka warna2 yang bertuah ialah…

nanti dulu…

belum undi lagi

undian akan bermula dari 7 Sept dan berakhir pada 10 Sept 2009

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lagi

Edisi Hari Guru Negara Bangsa

2 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

pelita hidup

Guru ibarat pelita hidup

Selamat Hari Guru

dengan tema

“Guru Pembina Negara Bangsa”

GURU PEMBINA NEGARA BANGSA

Bersedia melangkah megah
Walaupun sukar baktiku curah
Demi mu ibu pertiwi
Sumpah ku lafaz janji kukota

Berikrar eratkan bangsa
Kukuhkan cinta kepada Negara
Berjasa terus berjasa
Menyebarkan ilmu tiada batasnya

Guru Pembina Negara Bangsa
Gagah perjuangkan visi Negara
Bangunkan jiwa yang pelbagai rupa
Demi agama dan nusa tercinta

Guru Pembina Negara Bangsa
Tetap Unggul senadakan suara
Sehaluan menggapai matlamatnya
Cemerlang dan gemilangkan Malaysia

Pencipta Lagu : Khairulrizam bin Khalid
Pencipta Lirik : Ili Nurbahirah bt Baharudin
Pengubah Muzik : Marzuki bin Tambi

muzik dan vocal boleh diperdengar di sini

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Teater MTSR dan Festik 09

13 Komen

skrip teater Buai Laju-laju & Tun Kudu

skrip teater Buai Laju-laju & Tun Kudu

Lupakan sebentar jihad menentang “Induksi Set Jadah”

Hari ini Q nak cerita pasal teater pula.

untuk sem ini Q terpaksa mengharungi dua persembahan teater. yang satunya (Tun Kudu) yang akan berlangsung di Dewan Benquet UPM pada 27 Mac ini hanya sebagai teknikal bunyi dan lampu dan satu lagi (Buai) yang akan dipersembahkan pada 22 Feb ini di Dewan KPZ, UPM, Q ditugaskan memegang watak Rosli.  Berlakon tu….mau pecah jugak serebrum dam medula oblongata nak agih-agihkan masa dengan assignment, penyelidikan, pertandingan sukan, dll. nampak gayanya macam akademik je yang akan terkorban (lagi) macam sem lepas. hwaaa….

teater “Buai” yang Q lakonkan agak memenatkan jugak. mane taknya, dah kene buat watak humor. tapi Q fikir positif. yang “Tun Kudu” ni plak tak memang tak boleh skip sebab ini adalah pementasan subjek kami. so nak tak nak memang takleh lari.

untuk jadual pementasan FESTIK 2009 boleh tengok kat sini.

untuk watak Rosli:

Rosli selayaknya adalah teman lelaki si Maya. namun dia tak pernah meluahkan rasa hatinya. tempat maya meluahkan rasa(mcm pernah dengar je). tapi dia tak sempat meluahkan rasanya.

update lain tentang teater ni akan Q bagitau dari semasa ke semasa

Mula Semula

11 Komen

back

dicuri dari Lydia si kaki menjerit dan “tunget”!!

ya aku kembali

membuat hidup kauorangakubukan bosan kembali

janji untuk sering hapdet

belum pasti ditepati

demam mula kebah

bah

kerja makin bertambah

bah

result makin rendah

dah

‘nuyer’ nak datang dah

dah

serombongan dengan Maal Hijrah

‘idop gua tak bleh blah’

doakan rezeki makin bertambah

idea berblog juga bertambah

Lagi