Duga Hampa

16 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

i

Ular tedung jangan dipermudah,
Biasanya dapat membawa maut,
Jika tidak maut merana juga;
Berhujan panas aku tak endah,
Keris lembing aku tak takut,
Kehendak hati kuturut juga. Lagi

take five

11 Komen

Balik jap

 

balik Muo seketike.

Bulan ni belum pernah pekene

makan bersama keluarga tercinte.

dah macam orang gile.

hari ni balik esok dah balik sini semule.

ini semua gare-gare

nak balik beraya dengan kerete.

moga selamat hendaknye…

 

Lord of Ramadan

11 Komen

 

nikmat Ramadan masih mampu dikecap
tiada kata mampu diucap
lagu ni sedap
sirap…
pun sedap
makan lahap
haphaphaphap…
perut makin mantap
taptaptaptap…

 

-Q-

Fiksyen Semata

2 Komen

ddddddddddddddddddddbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb

.

Qdetactive

mempersembahkan kategori baru

.

FIKSYEN

.

agar kau tak tertipu lagi

Mwuahahaha…….

.

ddddddddddddddddddddbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb

Pilihan dihati

39 Komen

<<<<<<<<<<^^^^^^^^^^>>>>>>>>>>

Aku :     Pssst…kau rasa mana satu pilihan di hati, si A atau si B?

Kau :     Aku pun tak pastilah, tapi bagi aku, aku pilih si A.

Aku :     Kau biar betul. kau pasti ke tu pilihan yang terbaik?

Kau :     Suka hati kaulah nak pilih yang mana…

Aku :     Ok…Ok…nak emo pulak kat sini. Kalau kah dah cakap semacam itu aku ikut jelah.

Aku :     yang penting jawapan tu betul.

Dia :     Kalau begitu saya pilih kamu berdua untuk keluar dari dewan ni…

.

*dialog di atas berlangsung ketika ujian sedang berlangsung.

Amaran, jangan sesekali meniru!!

TamaT

<<<<<^^^^^>>>>>

hampir tamat harap bersabar

16 Komen

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Tiada Hari Tanpa Masalah

Bulan Tersibuk Hampir Tamat

Harap Bersabar

Sekian Terima Kasih

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Apabila Perempuan Bergosip: Satu penjelasan

20 Komen

“”””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””

Assalamualaikum

penjelasan untuk perkara di bawah.

mungkin mereka sedang berbincang bagaimana untuk merancang keluarga.

(tapi diorang belum kahwin)?

mungkin jugak diorang sedang merancang

penggiliran jantina apabila sudah berkeluarga kelak.

(mungkin ke?)

hahaha… ni bukan penjelasan, ni kutuk namanya.

yang aku tau amalkan surah-surah ni:

a) Surah An-nisa

b) Surah Yusuff

c) Surah Maryam

tu je.

mungkin korang tau ape yang sepatutnye yang perlu. hahaha…

jadi tolonglah aku buat penjelasan.

Older Entries