Tag#2

4 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

kalau semalam Lurunna dah bagi kali ni Bilik Sebelah & ixora pulak

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tag

———-xoxo———–

1. Apakah yang anda lakukan 30 minit yang lalu?

-dok pening pikiaq nak buat bende ni..

———-xoxo———–

2. 2 jam yang lalu?

-dok pikiaq tak abis-abis..

Lagi

Pengumuman Puasa

4 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Selamat Berpuasa kepada semua

dari Q sekeluarga

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lagi

ini wilayah H1N1 (2) : zombie apocalypse

6 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

hari ini berakhirlah sudah sesi kuarantin yang menyakitkan jiwa.

dengan kuliah+tugasan+amali+microteaching+teater+skrip drama dan program universiti yang menunggu di depan pintu pagar menyambut kepulangan Q dengan senyum sinis. dan semalam juga bila Q baca balik entry minggu lepas, tetiba Q terfikir dan terbayang akan satu situasi yang maha dahsyat dengan gabungan imaginasi yang kuat,  dan dengan gaya penulisan dan penceritaan yang tidak seberapa hebat.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

‘Mayat Hidup’

dan sekoyong-koyongan si makhluk hina dina iaitu kuman H1N1, SARS dan Chikugunya yang ada sekarang telah mencapai kata sepakat dan bergabung untuk berevolusi menjadi lebih kuat dengan bantuan kerajaan negeri dalam usaha mengembangkan industri babi di malaysia ke peringkat antarabangsa. kuman-kuman ini mula merembeskan sejenis virus yang menyerang sistem saraf otak manusia.

Lagi

Mata palsu

14 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

wah!!!!

lame sungguh Q tak buat entry yang baru

rase seperti sudah berabad lamenye

bukan saje ponteng terbit entry

tapi komitmen dan masa

sudah ke arah lain ya..

begitu?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

sejak dua menjak ni indeks bukaan mata Q semakin mencapai tahap sifar

mane taknye setiap hari tidurnya semakin lambat

bangun pagi tetap bangun

solat subuh dan kuliah perlu diikuti

jangan jadi macam ini lagi sudah..

begitu?

jadi Q cariklah ‘penyelesaian’

macam mane tak kene tangkap bila tertido

jadi mempersembahkan

jeng..jeng…jeng…

Lagi

Hidup sebanyak – sebanyaknya…

8 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hiduplah

untuk memberi sebanyak-banyaknya,

Bukan

menerima sebanyak-banyaknya.

-LP-

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

life rich with knowledge

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Selamat Lulus dan Gagal

14 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

“Lulus” dan “Gagal”

adalah cara lama mengkategorikan seseorang.

Cara baru ialah

“pengetahuan” dan”Kejahilan”

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Selamat menduduki Peperiksaan

peperiksan


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sori lambat jawab tag..

tag dari mirhans safni

lame deh dah tak buat bende-bende begini

maka bermulalah…


1. Apakah benda  (or something?) yang palingg penting dalam hidup kamu?
sembahyang boleh??


2. Apakah benda akhir yang kamu beli dengan duit sendiri?
external hardisk


external hardisk

nasi lemak Q

Nasik Lemak Mamak Hanifah Meletop


3. Di manakah tempat impian perkahwinan kamu?
mase kecik2 dulu main kawen2 bawak pokok

jadik nak kawen bawah pokok beso jelah

berangin…


4. Berapa lama hubungan kamu berkekalan?

hubungan kami anak beranak satu keluarga
Alhamdulillah setakat ini baek. hehehe…

5. Adakah anda sedang di lamun cinta?

erm….aaa…uu….hehehe….hohoho…nga….

6. Di mana restoran akhir kamu makan malam?

Rest-or-rent…
hmm…mamak kot

7. Namakan buku terakhir yang kamu beli?

malas tol nak namekan
buku sastera

8. Nama penuh anda?
name panjang:
Qamarul Arifin Bin Abdullah
name pendek:
Q
(terpulang nak letak Dr, Tn. Hj, Prof, kat depan tu)

9. Kamu lebih senang dengan ayah atau emak?
tengah

kalau sini angin pegi kiri

kalau sana angin pegi kanan

hehehe…


10. Namakan seorang yang kamu ingin jumpa dalam hidup kamu?

kamu…

ya..ya..kamulah orangnya…

11. Sebutkan nama 8 sahabat yang rapat dengan kamu?

rapat? ramai tu…

sahabat suka

sahabat duka

sahabat kerja

sahabat siang

sahabat malam

sahabat makan-makan

sahabat jalan-jalan

sahabat makan sahabat

(kalau bagi nama mau beratus)


12. Adakah kamu mencuci pakaian sendiri?

Yup…

basuh sendiri

dengan bantuan mesin basuh RM 2

hahaha…

13. Tempat yang paling seronok yang kamu ingin pergi?

tempat paling seronok adalah tilam

maka yang kedua barulah pulau sipadan


14. Butirkan 5 perkara tentang orang yang tag kamu..

1. jiwa kacau

2. wartawan tersohor wannabe. InsyaAllah..

3. kepala hangin mirhans ngaku sendiri

4. dan

5. Happy go Lelaki

15. 8 perkara yang saya gilai..

my beloved PC

wireless

Blogging

muka buku

tiub engkau

new gadget

pet

wanita

confirmation untuk menyatakan yang aku ni straight hahaha..



16. Pelukan atau ciuman?
pelukan…ciuman….kombinasi terbaik!!

hahaha…



17. 8 buah buku yang paling baru di baca?

sejak dua menjak ni jarang la…

Romlah: untold story

Gempak

berguru dengan binatang

Benua Buta

buku nota

buku lima

Kaedah Penyelidikan pendidikan
Penteorian sosiologi dan pendidikan

exam wei…



18. TAG org lain


tak nak tag korang dengan tag ni

tapi nak buat tag baru

tetibe rindu pulak kat tag lame

Q sebagai pelopor nak buat balik tag

A-Z

ingat lagi tak?

kalau lupe tengok balik kat sini

Q=a-z

jadik mangsa-mangsanya adalah

Rahim si putra wawasan (hahaha)

fazilyahaya

unguisme

lurunna (anak buah ku)

Buzzybug

Cikf

Lydiarayyan

nurnana

mirhans safni

nadia-ady

buat jangan tak buat

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

where do baby came?

Tinggalkan komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

“mana datang air?

jika tidak dari telaga

mana datang bencana?

jika tidak dari kau juga”

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

where do baby came?

just for laugh…

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Older Entries