Tag#1

14 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ya Q terima dua tag raya yang tak seberapa raya dari Lurunna

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Q diminta menyertai test ni

10 Fast Fingers Logo

dan ini saja keputusannya

Lagi

Tag#2

4 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

kalau semalam Lurunna dah bagi kali ni Bilik Sebelah & ixora pulak

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tag

———-xoxo———–

1. Apakah yang anda lakukan 30 minit yang lalu?

-dok pening pikiaq nak buat bende ni..

———-xoxo———–

2. 2 jam yang lalu?

-dok pikiaq tak abis-abis..

Lagi

Sudokumania

12 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

solve this, Q dare u!!

sudoku

Lagi

kosong hingga empat

11 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

0

“Berat sama dipikul, ringan sama dijinjing,

jangan menjadi tukul, jangan juga suka menganjing”

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lagi

Bunga Larangan

4 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Flip Flap Qdetactive

Awak satu saya satu Lagi

Tinggalkan komen

~~~~~~~~~~~~~~

Canselor Instructor Course 011, Kolej Canselor, UPM

anjuran

Reccan’s High Challenge KC

CIC 011 KC UPM

Peserta, Instructor dan Alumni CIC 011

cic 011 kc upm

kami ke Ulu Yam

selama 2 minggu

memberi ilmu kepada warga Canselor

mengajar erti ketabahan

mengajar erti kerjasama

mengajar erti bersyukur

mengajar erti survival

mengajar erti hidup di hutan

mengajar menjadi orang hutan

hahaha

dengan tema

“Hanya yang tabah akan berjaya”

dan

“Never give up, just surrender”

ngaa…

badan masih penat

kaki penuh kesan pacat

mata dah mula berat

itu tanda mahu berehat

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Baru Pulang

Tinggalkan komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~

walk away!

Q baru pulang dari hutan

maaf

dua minggu tanpa khabar

masih penat

mahu berehat

zzzzzzzzzzzzzzzz

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Selamat Lulus dan Gagal

14 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

“Lulus” dan “Gagal”

adalah cara lama mengkategorikan seseorang.

Cara baru ialah

“pengetahuan” dan”Kejahilan”

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Selamat menduduki Peperiksaan

peperiksan


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sori lambat jawab tag..

tag dari mirhans safni

lame deh dah tak buat bende-bende begini

maka bermulalah…


1. Apakah benda  (or something?) yang palingg penting dalam hidup kamu?
sembahyang boleh??


2. Apakah benda akhir yang kamu beli dengan duit sendiri?
external hardisk


external hardisk

nasi lemak Q

Nasik Lemak Mamak Hanifah Meletop


3. Di manakah tempat impian perkahwinan kamu?
mase kecik2 dulu main kawen2 bawak pokok

jadik nak kawen bawah pokok beso jelah

berangin…


4. Berapa lama hubungan kamu berkekalan?

hubungan kami anak beranak satu keluarga
Alhamdulillah setakat ini baek. hehehe…

5. Adakah anda sedang di lamun cinta?

erm….aaa…uu….hehehe….hohoho…nga….

6. Di mana restoran akhir kamu makan malam?

Rest-or-rent…
hmm…mamak kot

7. Namakan buku terakhir yang kamu beli?

malas tol nak namekan
buku sastera

8. Nama penuh anda?
name panjang:
Qamarul Arifin Bin Abdullah
name pendek:
Q
(terpulang nak letak Dr, Tn. Hj, Prof, kat depan tu)

9. Kamu lebih senang dengan ayah atau emak?
tengah

kalau sini angin pegi kiri

kalau sana angin pegi kanan

hehehe…


10. Namakan seorang yang kamu ingin jumpa dalam hidup kamu?

kamu…

ya..ya..kamulah orangnya…

11. Sebutkan nama 8 sahabat yang rapat dengan kamu?

rapat? ramai tu…

sahabat suka

sahabat duka

sahabat kerja

sahabat siang

sahabat malam

sahabat makan-makan

sahabat jalan-jalan

sahabat makan sahabat

(kalau bagi nama mau beratus)


12. Adakah kamu mencuci pakaian sendiri?

Yup…

basuh sendiri

dengan bantuan mesin basuh RM 2

hahaha…

13. Tempat yang paling seronok yang kamu ingin pergi?

tempat paling seronok adalah tilam

maka yang kedua barulah pulau sipadan


14. Butirkan 5 perkara tentang orang yang tag kamu..

1. jiwa kacau

2. wartawan tersohor wannabe. InsyaAllah..

3. kepala hangin mirhans ngaku sendiri

4. dan

5. Happy go Lelaki

15. 8 perkara yang saya gilai..

my beloved PC

wireless

Blogging

muka buku

tiub engkau

new gadget

pet

wanita

confirmation untuk menyatakan yang aku ni straight hahaha..



16. Pelukan atau ciuman?
pelukan…ciuman….kombinasi terbaik!!

hahaha…



17. 8 buah buku yang paling baru di baca?

sejak dua menjak ni jarang la…

Romlah: untold story

Gempak

berguru dengan binatang

Benua Buta

buku nota

buku lima

Kaedah Penyelidikan pendidikan
Penteorian sosiologi dan pendidikan

exam wei…



18. TAG org lain


tak nak tag korang dengan tag ni

tapi nak buat tag baru

tetibe rindu pulak kat tag lame

Q sebagai pelopor nak buat balik tag

A-Z

ingat lagi tak?

kalau lupe tengok balik kat sini

Q=a-z

jadik mangsa-mangsanya adalah

Rahim si putra wawasan (hahaha)

fazilyahaya

unguisme

lurunna (anak buah ku)

Buzzybug

Cikf

Lydiarayyan

nurnana

mirhans safni

nadia-ady

buat jangan tak buat

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kembara Jala Membara

14 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

buat salah

tak buat pun salah

semua jadi serba salah

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

keliru

rezeki sudah di depan mata

di hidangkan tanpa dipaksa

tapi entah kenapa

hati berat menerima

bagai ada sesuatu yang tak kena

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

sejak akhir-akhir ni Q ada hobi baru

Menjala!!!

keinginan menggila

menjimatkan uang katanya..

lokasi dirahsiakan

takut nanti penuh dengan pesaing rasanya

kembara jala Q

kembara jala Qdetactive

perjalanan dimulakan

meredah belukar jadi kemestian

anak sungai dilangkahi

demi cabaran

semua kan jalan

beramai-ramai juga berkonvoi

mahu lihat dengan lebih dekat katanya

selain menunggu ikan percuma tersiratnya

tolong la wei, jangan tengok je!!!

kembara jala Qdetactive

Usop Kelana mengatur langkah

tebaran pertama

kecebur!!

tersangkut…

dan tebaran kedua

mula berbuah hasil

kembara jala Qdetactive

kembara jala Qdetactive

seronok bila hasil di depan mata

lagi seronok bila semuanya besar-besar belaka

kembara jala Qdetactive

peh

3 rasa!!!

ni paling besar

beso tu…

ni mase ambil gambar idup lagi tu..

dan semalam kitorang dapat

keli, turbo, tilapia, ubi dll..

gila kentang….

dan malam itu

kami kenduri bersama

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dan bulan ini Q isytiharkan sebagai

“Bulan Gila Menjala”

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

mari berjoget

7 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

jom main game joget-joget bersama Q

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Older Entries