Duga Hampa

16 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

i

Ular tedung jangan dipermudah,
Biasanya dapat membawa maut,
Jika tidak maut merana juga;
Berhujan panas aku tak endah,
Keris lembing aku tak takut,
Kehendak hati kuturut juga. Lagi

kattahatty

2 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ayam&anjing

Hari ini bicara pula tentang diri

adakah aku dapat apa yang selama ini aku hajati

atau hanya mengikut telunjuk jari Lagi

Pergi

18 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

and finally..

the beauty kill the beast

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

sepi tanpa kata

seperti menyatakan tahun ini tahun duka

tahun penuh pancaroba

tahun penuh nista

tahun penuh gelora

kerna ramai yang telah meninggalkan kita

ramai juga yang mula menderhaka

ramai juga yang mula menderita

adakah ini petanda?

sama-samalah kita menjawabnya

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lagi

ada apa dengan nama

2 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ILMU

makin kita teroka makin luas cabangnya.

bumi

dunia ni tak kecik,

cuma pemikiran kita saja tidak mahu terima.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

semalam Q ada main dua test kat facebook mengenai ujian nama. ni hasilnya:

ada apa dengan nama

Q : Anda seorang hipokrit, pentingkan diri.
A : Anda menjadi sangat pendiam apabila anda sedang memikirkan sesuatu.
M : Kejayaan mudah datang kepada anda.
A : Anda menjadi sangat pendiam apabila anda sedang memikirkan sesuatu.
R : Anda seorang yang gemar bersosial.
U : Anda merasakan anda ada ciri-ciri istimewa setanding dengan orang lain.
L : Anda sangat percaya denga cinta dan mudah tengelam ke dalamnya.

hipokritkah? pendiamkah? sosialkah? kahkahkah…

itu kamu boleh nilai sendiri

dan ini ada satu lagi

Makna Cinta Dari Nama Mu :

Q..seorang yang hipokrit
A..seorang yang gila-gila
M..membuat pacaran lebih menarik
A..seorang yang gila-gila
R..seorang yang lucu
U..disenangi oleh semua orang
L..pemberi ciuman yang bagus

dan ini penjelasannya:

“Di situ kita mungkin kenal diri kita, buatkan juga untuk pasangan kita dan tengok persamaan, jauh dari perbezaan. Hendak cari perbezaan memang seratus kita akan jumpa dan hendak cari perbezaan, seribu yang akan menjelma.

Tak wajib betul harus salah, setakat suka-suka, sekurang2nya kita ada panduan utk mengenal pasangan kita, atau saingan kita. Semuanya ALLAH punya kuasa, tapi tentu setiap sesuatu itu ada rahsia yg tersembunyi. Kalau sekarang baru tahu bukan bermakna ia tak ada, tapi kita yang belum jumpa.

Akhir kata, selamat bercinta buat kali pertama dan itulah yang pertama dan terakhir. Cinta untuk cita-cita kerana cinta bukan untuk ditangisi tapi dinikmati.”

-H. M. TUAH ISKANDAR

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hidup sebanyak – sebanyaknya…

8 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hiduplah

untuk memberi sebanyak-banyaknya,

Bukan

menerima sebanyak-banyaknya.

-LP-

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

life rich with knowledge

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Manusia; Kalau sudah nyaman…

12 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~

manusia ini

kalau sudah terlalu nyaman

ada kekuasaan, punya wang banyak

mudah lupa diri

maunya tambah kekuasaan

tambah kekayaan

dengan menghalalkan segala cara

-LP-

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hari ini Q dapat kad yang comel

kalau dibuka tutup

mulutnya akan juga bergerak

walau simple tapi

hey…it nice dude!!

kad

hey, si Pirate of Karibiyen!

semoga kau cepat sembuh

arini kau test JPJ kan?

Gud Luck utk kau

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

sick of being dreamer

5 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

“I had a dream my life would be
So different from this hell I’m living
So different now from what it seems
Now life has killed
The dream I dreamed.”

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

and our lesson today is

“dont judge a book by its cover”

inspiration for all of you

life still must go on

dont look back

accept to look ur back pocket

hahahaha…

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ohya…

before Q miss it

Happy BDay to Husni aka Apam aka my luvly roomate

may god bless u

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Susan Boyle

I dream a dream

I dreamed a dream in time gone by
When hope was high,
And life worth living
I dreamed that love would never die
I dreamed that God would be forgiving.

Then I was young and unafraid
When dreams were made and used,
And wasted
There was no ransom to be paid
No song unsung,
No w**e untasted.

But the tigers come at night
With their voices soft as thunder
As they tear your hopes apart
As they turn your dreams to shame.

And still I dream he’ll come to me
And we will live our lives together
But there are dreams that cannot be
And there are storms
We cannot weather…

I had a dream my life would be
So different from this hell I’m living
So different now from what it seems
Now life has killed
The dream I dreamed.

to know more click here: susan-boyle.com

did i make her more rich???

hahahah….

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tomorrow

im gonna back to my hometown

yay!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Anatomi hujan panas

14 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

“hujan panas darilah hulu
duduk berlindung di pohon belimbing
bila panas undur dahulu
boleh kelak balik berunding”

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

mulai hari ini

bermulalah

‘Legasi Penderitaan’

titik perubah nasab

titik mula pandangan

ke depan?

belakang?

statik?

itu akan kita ketahui nanti

terima kasih…

kerana memahami

kerana mengerti

kerana rela

semoga berjaya

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tag dari Selatan

anatomy boikot Qdetactive

tag Cikf

yang berjaya Q tafsirkan dalam bentuk visual

harap cikf terima

satu je la Q nak utara

jangan hangat-hangat tahi hayam

panas-panas orang geli

dah sejuk berebut-rebut

buat baja…

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tahniah

24 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

“Kalau kail panjang sejengkal,

Jangan lautan hendak diduga.

kalau hati mula dangkal,

pulang kembali pada yang Esa.”

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

crazy-guy

“tahniah”

Psiko kau hari ini tidak berjaya

cuba lagi hingga berjaya

aku tahu

timbul niat membalas dalam hati

namun apakan daya

aku tabah hati orangnya

hahaha…

sedikit demi sedikit

terhakis sudah segala cinta

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ingin saja aku tolak ‘tawaran besar’ dalam temuduga tadi

tapi apakan daya

tak mampu menolak

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

minta maaf

menjadi tempat melepas lelah pula sejak akhir2 ini

terase nak makan sesuatu yang lain dari yang lain

bagi cadangan…

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Umpat Ketupat Lipat Tamat

6 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rasulullah SAW bersabda :

“Takutlah ghibah(mengumpat). Ia lebih buruk dari zina. Lelaki berzina lalu taubat, Allah SWT menerima taubatnya. Sedangkan Allah SWT tidak mengampuni orang yang ghibah(mengumpat) sebelum orang yang diumpat memaafkannya”

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Older Entries