~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

wah, dah macam iklan selkom ya. begitu?

akhirnya hari ni terjawab persoalan yang UPM akan di’cuti’kan selama seminggu gara-gara selesema wawi yang dah sampai tahap jingga kat UPM. mengikut maklumat yang Q dapat, suspek yang disyaki menghidap H1N1 ni dalam anggaran 200+!!! tapi hanya dalam 4 yang ditahan di wad.

Q in mask

namun timbul satu persoalan di benak Q.  persoalan yang timbul adalah:

  1. mengapa hanya pelajar baharu saja yang dikenakan tapisan kesihatan? pelajar lama @ senior dibiarkan masuk begitu saja?
  2. adakah tindakan ‘cuti’ ini berkesan? atau hanya untuk meredakan keadaan?
  3. bukankah tindakan melepaskan pelajar berpotensi yang tidak dapat dikenalpasti meneruskan penyebaran di kampung mereka pula?

gile kuul

versi dirty

yang ni curik dari tempat Saffa

versi cumel

versi ngarut

dan kalau kita tak buat sesuatu maka ini akan berlaku

dan disebabkan ‘cuti’ ni

semua aktiviti akademik, kokurikulum, kolej dan universiti dibekukan dari 28hb Julai – 4hb Ogos 2009.

tensen tau, banyak program terpaksa ditangguhkan dan terpaksa di rebranding semula. bukan tu je. perjalanan untuk buat assignment pun terganggu sebab cuti dicepatkan dan yang paling penting 1 Ramadan tak cuti. Hwa……….

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Advertisements