Perkenan doa

16 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

“siapakah yg memperkenankan doa org yg dlm kesulitan apabila ia berdoa kepadanya dan yg menghilangkan kesusahan dan yg menjadi kamu sebagai manusia dibumi. Adakah disamping allah ada tuhan yg lain. Amat sedikit kamu mengingatinya”(an-naml:62)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tag from Ajaq

1. Apa perasaan sekarang?
– seperti di awang-awangan

2. Saya nak makan
-Steamboat!!!

3. Saya tak suka
-najis. mahu buang saja hari2. hwa…

4. Impian saya
-nak belikan umah utk parent. niat suci sangat


5. Haiwan yang saya tidak suka
– Q suke semua. tapi…..

6. Saya Harapkan
– dia memahami

– pagar, pagar makan padi…

7. Jika boleh di putarkan masa..

– Saya putar Halim!! wang besar!!

Q mahu kenal kamu lebih awal. huhu..

8. Saya pada 10 tahun akan datang…
– jadi lebih baik dari 10 tahun sebelumnya

– dah ada lebih seribu-seriban anak murid. hahaha…

9. Handfon saya adalah sebuah…
– alat menghubungkan saye dengan kamu

– SE > Nokia > SE

11. Saya pernah bercinta sebanyak….

– sebanyak-banyaknye kalau kau nak

12. Saya suka pada…
– Kamu…ya..kamulah

13. Kawan-kawan saya…

– semuanya suka kaki. kaki jerit, kaki gelak, kaki bangku, kaki study, kaki busuk, kaki berbau dll

14. Pernah dikhianati?

– pernah…la sangat

15. Apa yang anda hendak lakukan terhadap orang yang mengkhianati anda?

– titikkan air selama sebulan tanpa henti atas kepala dia. mau gila weyh. haha..

16. Senaraikan 5 orang untuk di tag
– tidak

– mahu

– tag

– siapa

– siapa

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tanya sama pokok

4 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tanya sama pokok apa sebab goyang

nanti jawab pokok angin yang goncang

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sedang mencari erti sebenar One Malaysia

apa itu OM?

apa yang kau paham tentang OM?

apa yang kau nak dari OM?

apa yang OM boleh beri pada kita?

apa yang kita boleh beri pada OM?

siapa sasaran OM?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sokongan Moral

6 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kalau orang sudah berilmu,

bagai ular berbisa,

menyusur akar pun tidakkan hilang bisanya.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Bicara siswa @ Uniten

Semalam Q menghadiri rakaman siaran langsung Bicara Siswa di Uniten

bukan sebagai panel

hanya sebagai penonton biasa

sekadar memberi sokongan kepada panel

merangkap MPP UPM aka rakan sekolej aka mantan rakan setugas

Q kenalah bagi sokongan press katakan

minggu lepas

juga sahabat Q si YDP Redapples

menjadi panel Bicara Siswa

tumpang bangga

tumpang gembira

tumpang glemer

mencapap bak kate kak shanie

hahaha…

rindu ingin bertemu mereka

berbual

sapa mesra

tapi apakan daya

mereka ada komitmen tersendiri

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

rasa teruja bila majlis dimulakan dengan bacaan doa yang dibaca sendiri oleh pengacaranya.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Automatik

6 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fast Update: Automatic Entry

Taman Negara

Kami di Taman Negara Pahang

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

fatimah makdut bday

Happy BDay to

Tim Makdut

manusia yang punya insuran mulut paling mahal di Kolej Canselor,

telah berjaya kami ‘tepungi’ hari ini.

Moga panjang umur dan murah rezeki.

God Bless U

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Q akan tiada lagi 3 hari

untuk ke Pulau Pangkor

Yehaa…

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1

8 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

2

2 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

2

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

3

2 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

3

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Bunga Larangan

4 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Flip Flap Qdetactive

Awak satu saya satu Lagi

Kau Yang Punya

Tinggalkan komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Malique – Kau Yang Punya Ft Najwa

Korus:
Jangan kau bimbang sayang
di mana ku berada
dengan siapa ku bersama
jangan bimbang
ku tetap
kau yang punya

Verse 1
Bertukar pandangan, senyum
bersalaman ke sekadar berkawan
dan bila cinta dah mula berputik
ah, tak tidur malam
angan-angan jadi pasangan
dah menjadi kenyataan
yang nyatanya, telah banyak kita harung
adakalanya rasa bebas, kadangkala terkurung
kita pernah berpisah dan kembali
berpisah dan kembali
kembali kerna pengorbananmu kuhargai
hilang separa masa bersama keluarga
teman-teman huru-hara tiada lagi, tata, bye bye
tiada lagi huhu haha
jadi sebagai gantinya lagu ni kau yang punya
yang kau nyanyikan, aku nyanyi juga
tak sempurna, tapi ku kan tetap coba
dan janji-janjimu kujanji juga, yup
kini kau dalam duniaku macam hip hop

Korus

Verse 2
Kerjaku memang kejam
punca matamu tak boleh kejam
bermalam, bukan berjam
dimana? dengan siapa kubersama?
berpeluh, bertenaga dengan mic ku berasmara
yang lihat masih menjerit, si genit masih mengenyit
bungkusan dilontar sepuluh digit masih terselit
nah, tidak teruja, mungkin sudah tua
tiada lagi show, kemudian after party
tiada lagi party, kemudian hotel lobi
yang lain masih berpesta
biarkan saja mereka, mereka masih muda
aku ditelefon kalau tak disisimu
dan kalau dengar suara, itu tv atau lagu
jangan bimbang tiada siapa bersamaku
dan jangan bimbang kalau tiada yang berlaku
nope

Korus

Verse 3
Satu fakta, dua penipuan
yang pertama kita ambil, dua buang
kenapa mengeluh?
dengar cerita lagi, dah jenuh berkali-kali
komplikasi dalam komunikasi jadi konfrontasi
mulut orang perosak reputasi, pembunuh motivasi
mereka pakar fabrikasi, modifikasi
di depan senyum, belakang dengki
yang cemburu mungkin teman kita sendiri
siapa tahu?
peduli, kita dah semuanya bersama
dah senang bersama, dah susah pun bersama
ketawa bersama, menangis bersama
kubersumpah harap kita mati pun bersama
ke akhirnya

Korus

Kuhanya punya kau
dan
hip hop

Outro

Kujuga bimbang sayang
di mana kau berada
dengan siapa kau bersama
jangan lupa
kau tetapku yang punya

credit :http://lirikami.blogspot.com

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

My Girl

4 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kelly Jones – My Girl

I've got sunshine on a cloudy day.

When it's cold outside I've got the month of May.

I guess you'd say

What can make me feel this way?

My girl (my girl, my girl)

Talkin' 'bout my girl (my girl).

I've got so much honey the bees envy me.

I've got a sweeter song than the birds in the trees.

I guess you'd say

What can make me feel this way?

My girl (my girl, my girl)

Talkin' 'bout my girl (my girl).

Hey hey hey

Hey hey hey

Ooooh.

I don't need no money, fortune, or fame.

I've got all the riches baby one man can claim.

I guess you'd say

What can make me feel this way?

My girl (my girl, my girl)

Talkin' 'bout my girl (my girl).

I've got sunshine on a cloudy day

with my girl.

I've even got the month of May

with my girl (fade)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Older Entries