Tahniah

24 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

“Kalau kail panjang sejengkal,

Jangan lautan hendak diduga.

kalau hati mula dangkal,

pulang kembali pada yang Esa.”

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

crazy-guy

“tahniah”

Psiko kau hari ini tidak berjaya

cuba lagi hingga berjaya

aku tahu

timbul niat membalas dalam hati

namun apakan daya

aku tabah hati orangnya

hahaha…

sedikit demi sedikit

terhakis sudah segala cinta

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ingin saja aku tolak ‘tawaran besar’ dalam temuduga tadi

tapi apakan daya

tak mampu menolak

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

minta maaf

menjadi tempat melepas lelah pula sejak akhir2 ini

terase nak makan sesuatu yang lain dari yang lain

bagi cadangan…

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

over bajet

16 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

“Berenang-renang ke Ulu,

Berakit-rakit kendian,

Bersakit-sakit dulu,

Bersenang-senang kendian.”

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

i

Bajet Lari

(Pokai)

Petang tadi Laloq dan Ajimy Neutron mengajak Q ke Mines

membeli external hard disk baru katanya

berkira-kira mahu beli juga Q ikut bersama

fikir hati kalau beli reramai tawar menawar pasti menjadi

keputusannya..

hampeh

benda yang dihajati tidak ditemui

beli juga Q dan Ajimy Neutron yang ini

external hardisk

nexstar-cx-Qdetactive

(Ideal for storing and transferring large amounts of data, NST-200S2 is an easy way to add storage to your computer. It turns any internal 2.5″ SATA Hard Drive into an external one that can be used on any system with a USB port. In addition, the aluminum case protects the Hard Drive from overheating and vibration. USB 2.0 offers fast transfer speed up to 480Mbps. The NST-200S2 is great for anyone who requires a high performance, lightweight, and durable external storage solution. Features * Portable: Ultra slim and lightweight * Stylish aluminum case draws away the heat. * Blue LED light indicates power/HDD activity * Plug & play Specifications * Hard Drive supported: 2.5″ SATA I / II Hard Drive up to 160G * Internal interface: Serial ATA * External interface: USB 2.0 (up to 480Mbps) (12Mbps USB1.1 compatible) * Dimension: 135 x 82 x 13mm * Material: Aluminum alloy * System requirement: Window 98SE / ME / 2000 / XP ; Mac OS 8.6 & greater Intel Pentium II 350 MHz-compatible or Mac G3 processor & greater * Chipset: SUNPLUS Package Content * NST-200S2 * USB Y cable * User manual * Driver Disc * Screws)

Laloq refuse tak nak beli

lebih bajet katanya

nego punya nego

dapatlah 250GB dengan harga RM200

ok la tu

makan megi lagi aku bulan ni

alahai..

(yeh!!..akhirnya twit-twit dah ada kat wordpress!!)

——————————————————–>>>

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ii

Sate!!

(Tolong Pokai)

sate bakar

Malam tadi kami berkonvoi ke Kajang

dan malam tadi juga

si epal pakat lako-lako

belanja kami Sate Kajang Hj Samuri

akhirnya tertunai juga janji

hasil dari ‘saguhati’ PABM tempoh hari

makan sate

lihat si epal yang merenung jauh

membayangkan wangnya yang melayang pergi

agaknya menitis setitik dua juga

semasa mencucuk kad di dinding tadi

hahaha…

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Patri – Jinbara

2 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

“Andai tubuh ini boneka
nalurinya benang sutera”

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lirik Patri – Jinbara

Andai hati ini sang kecapi
perasaan jadi talinya
engkau memetik jari jemari
berlagu irama duka dan lara

Andai tubuh ini boneka
nalurinya benang sutera
engkau dalang mengawalnya
ketimur keutara kemana jua
aku hanya menuruti
mengikut apa saja hukuman

Andai diri ini taman tasik
sang kirana pula jiwa raganya
engkau menjaring dengan senyuman
dan mengurungkannya dari segala
namun diri ini insani
pasti ada kemahuannya

Kerna aku terpanah arjuna
sedikitpun tidakku menyesali ooo
aku rela ditawanan
aku rela terpatri cinta suci
aku rela ditawanan
aku rela terpatri cinta suci….ooo..oo

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kongsi

10 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

“Sharing is Caring”

“Caring is Loving”

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jam Untuk Bumi!!

8 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

“Ikut saja Protokol Kyoto

jangan jadi ‘Pengotor’ seperti Amerika Syarikat”

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

earth hour 2009

Lagi

where do baby came?

Tinggalkan komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

“mana datang air?

jika tidak dari telaga

mana datang bencana?

jika tidak dari kau juga”

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

where do baby came?

just for laugh…

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kembalikan pada yang hak

4 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

“Biar papa

asal bergaya”

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

i

terjadi lagi!!

masuk kali ini sudah banyak kali

tak serik-serik rupanya kau ni

mau saja aku cekik pakai tali

atau

dicubit sampi tanggal kau punya kemili

dan kali ini mangsanya adalah bilik Tongkang dan Epal

Pencuri!!

apa mau jadi kau ni

kalau susah bukan kami pukul mati

sudah jadi tanggung jawab saling bantu membantu

jangan sampai kami panggil mereka yang berilmu

kan membusung perut kau kaku

jangan kau diam membisu membatu

serah kembali pada yang hak

faham!!

surat mohon atau amaran?

Al-Quran ada menyebut

“Kemudian, sesungguhnya Tuhanmu (mengampuni) bagi orang-orang yang mengerjakan kesalahan karena kebodohannya, kemudian mereka bertaubat setelah itu, dan memperbaiki ( dirinya) sesungguhnya Tuhanmu sesudah itu Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.”(QS. An-Nahl: 119)

“Maka barangsiapa yang bertaubat (di antara pencuri-pencuri itu) sesudah melakukan kejahatan itu, dan memperbaiki diri, maka sesungguhnya Allah menerima taubatnya. Sesungguhnya Allah Maha pengampun lagi Maha Penyayang.(QS. Al Maaidah: 39)

“Tuhanmu telah menetapkan atas diriNya kasih sayang,(yaitu) bahwasanya barangsiapa yang berbuat kejahatan di antara kamu lantaran kejahilan, kemudian ia bertaubat setelah mengerjakannya, dan mengadakan perbaikan, maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.”(QS. Al An’aam: 54)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ii

Menang ke kalah

kau tetap sama

SAMPAH!!

teruskan gantung

teruskan pangkah

yang naik tetap pembawa masalah

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Older Entries