Tak tau nak cakap macam mana

semacam ada semua dalam satu perasaan

Puas?

gembira?

sedih?

bangga?

marah?

semacam mau menjerit

“dah habis?”

yup, persembahan teater ‘BUAI’ sudah kami selesaikan

Puas?

bila dapat menjayakan watak selayaknya

namun dihati kecil masih ada kekurangan

nak tahu kene tunggu postmortemlah

gembira?

bila mendapat pujian bertali arus

“tak sangka kau boleh buat itu..”

“wah, hebatnya kau”

“amboi, semangat jibek siot”

aku hanya senyum

marah?

bila semangat pasukan mula semakin aku rasa berkurangan

mungkin aku terlampau ikut dengan semangat yang lepas

mungkin sajalah

sedih?

bila membayangkan kami semua krew ‘Buai’ bakal berpisah

terus dengan kehidupan sendiri

lagi-lagi pelakonnya

galak tawa bersama

ah…yang sudah tu sudahlah!!

tumpukan yang masih ada

kau pun tahu itu permulaan

bagi minggu-minggu yang sibuk lagi menyemakkan

ah… larung sajalah labu…

dan esok bermula kehidupan biasa kau yang macam …

kau sendiri pun tahu..ngaa….

Trivia Buai

* penat tadi telah mendatangkan demam dan selesema pada Q. penat siot…

* watak papa yang dilakonkan oleh Hanafi Harjono telah mendapat tepukan gemuruh atas kegarangannya?

* Maya (Syuhada) aka awek Rosli tidak pernah keluar dari pentas waima untuk minum.

* seluar yang dipakai oleh watak Rosli telah rosak zipnya. nasib baik bajunya panjang. buat dono je lah.

* pokok sena dan buai adalah prop yang paling mencabar minda untuk dibuat iaitu seminggu untuk disiapkan tetapi hanya mengambil masa lima minit untuk diruntuhkan menjadi cebisan-cebisan.

* gambar belum boleh upload. bila ada kesempatan Q akan ye.