skrip teater Buai Laju-laju & Tun Kudu

skrip teater Buai Laju-laju & Tun Kudu

Lupakan sebentar jihad menentang “Induksi Set Jadah”

Hari ini Q nak cerita pasal teater pula.

untuk sem ini Q terpaksa mengharungi dua persembahan teater. yang satunya (Tun Kudu) yang akan berlangsung di Dewan Benquet UPM pada 27 Mac ini hanya sebagai teknikal bunyi dan lampu dan satu lagi (Buai) yang akan dipersembahkan pada 22 Feb ini di Dewan KPZ, UPM, Q ditugaskan memegang watak Rosli.  Berlakon tu….mau pecah jugak serebrum dam medula oblongata nak agih-agihkan masa dengan assignment, penyelidikan, pertandingan sukan, dll. nampak gayanya macam akademik je yang akan terkorban (lagi) macam sem lepas. hwaaa….

teater “Buai” yang Q lakonkan agak memenatkan jugak. mane taknya, dah kene buat watak humor. tapi Q fikir positif. yang “Tun Kudu” ni plak tak memang tak boleh skip sebab ini adalah pementasan subjek kami. so nak tak nak memang takleh lari.

untuk jadual pementasan FESTIK 2009 boleh tengok kat sini.

untuk watak Rosli:

Rosli selayaknya adalah teman lelaki si Maya. namun dia tak pernah meluahkan rasa hatinya. tempat maya meluahkan rasa(mcm pernah dengar je). tapi dia tak sempat meluahkan rasanya.

update lain tentang teater ni akan Q bagitau dari semasa ke semasa