tiada kena-mengena

geram..

hari ni kreadibiliti aku

sebagai seorang pelajar dan bakal guru tercabar.

dari seorang yang amat aku kagumi selama ini

hari ini

dia buat tahi

jadikan kami induksi set pengajaran

jadikan kami bagai pesalah yang bakal dipancung

oleh Israel lagaknya

tiada kene mengena ok…

aku keliru

selama adab mengajar diterap

selama cara mengajar yang terbaik diserap

dilanggarnya sendiri pula

semangat berkobar-kobar ingin penuh ilmu didada

bertukar jadi sampah

penat jerih berkaki ke medan ilmu

dibayar dengan cercaan yang ntahape2ntah

khilaf yang terpaksa dibayar dengan mahar yang mahal

jadi Q isytihar sem ini

“SEMESTER INDUKSI SET JADAH”

dah kau mintak

bebel dulu baru mengajar

mane tak down

pengingat diri

akan aku perangi induksi set jadah begini

pemusnah semangat

dan hari ini

hilang satu lagi

kehormatan ke atas seorang yang amat aku kagumi…

Q lepas geram kat sini

Q: minta maaf hari ini beremosi, meluahkan yang tak sepatutnya. tidak pernah begini. cuma hari ini. mungkin esok baik. mungkin sahaja…

* induksi set yang dimaksudkan adalah pemulaan pengajaran.