ini minggu kartun Malaysia (5)

2 Komen

ini adalah entry automatik

untuk seminggu ini Q akan menayangkan kartun2 yang pernah dibuat oleh anak Malaysia dan ditayangkan seluruh dunia.

Upin&ipin

ini minggu kartun Malaysia (4)

Tinggalkan komen

ini adalah entry automatik

untuk seminggu ini Q akan menayangkan kartun2 yang pernah dibuat oleh anak Malaysia dan ditayangkan seluruh dunia.

Aku Budak Minang

ini minggu kartun Malaysia (3)

3 Komen

ini adalah entry automatik

untuk seminggu ini Q akan menayangkan kartun2 yang pernah dibuat oleh anak Malaysia dan ditayangkan seluruh dunia.

kampung boy

ini minggu kartun Malaysia (2)

4 Komen

ini adalah entry automatik

untuk seminggu ini Q akan menayangkan kartun2 yang pernah dibuat oleh anak Malaysia dan ditayangkan seluruh dunia.

keluangman

intro

memory remain

lawan samurai

ini minggu kartun Malaysia (1)

3 Komen

ini adalah entry automatik

untuk seminggu ini Q akan menayangkan kartun2 yang pernah dibuat oleh anak Malaysia dan ditayangkan seluruh dunia.

Usop Sontorian


Doa Hari Lahir dan CNY

2 Komen

ini adalah entry automatik

Doa Hari Lahir

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

doa hari lahir

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

تهنئة ذكرى ميلادية

وصلى الله على سيدنا محمد النبي الأمي وعلى أله وصحبه وسلم، والحمد لله رب العالمين
يا فارج الهم يا كاشف الغم * يا من لعبده يغفرُ ويرحم
فرّج همومي اكشف غمومي * اُلطف بعبدك اغفر ذنوبي
(أزل كروبي)
رب البرايا ماحي الخَطايا * بلّغ منايا معطي العطايا
عن البلايا أبعد خُطايا * اسمع نِداي قلبَيَّ اِلتقِياً
(حُبّا نقيا)
لرسول الله * صاحب الملة
دين الحنيفة * يا هادي الرحمة
أزكى التحية * منا السلامة
نسأل شفاعة * يوم القيامة
يا فارج الهم يا كاشف الغم * يا من لعبده يغفرُ ويرحم
فرّج همومي اكشف غمومي * اُلطف بعبدك اغفر ذنوبي
(أزل كروبي)
ربي متعنا بحبّ طه … * “طلع البدر” هم أنشدوها
لي خير منها عندي سيد كلمها * “صل وسلم” ملك وَعاها
فرضا نداها


وصلى الله على سيدنا محمد النبي الأمي وعلى أله وصحبه وسلم، وأخر دعواهم أن الحمد لله رب العالمين.. أمين

DOA-SELAMAT ULANG TAHUNShodiqiel Hafily & Nayl El-Rachma


Wahai Dzat yang melapangkan kegelisahan
Wahai Dzat yang menyingkapkan (tabir) kesusahan
Wahai Dzat yang kepada hamba-Nya (begitu) mengampuni dan menyayangi

Lapangkanlah kegelisahan-kegelisahan hamaba
Singkapkanlah (tabir) kesusahan-kesusahan hamba
Belas-kasihanilah hamba-Mu
Ampunilah dosa-dosa hamba
Lenyapkanlah kesulitan-kesedihan hamba

Wahai Tuhan semua manusia…
Yang menghapuskan kesalahan-kesalahan
Capaikanlah segala maksud-tujuan hamba
Wahai Dzat yang Maha Pemberi anugerah
Dari segala bala-cobaan
Jauhkanlah langkah-langkah kaki hamba
Dengarkanlah seruan hamba
Dua hati hamba mohon pertautkanlah
Dengan cinta yang suci-bersih
Kepada Rasulullah Sang ‘Pembawa’ millah
Agama yang lurus-cenderung (terhadap kebaikan)
Wahai yang menunjukkan rahmat (kasih-sayang)
(Terimalah) dari kami sebaik-baik penghormatan dan kedamaian
Kami mohon syafaat pada hari kiamat

Wahai Tuhan hamba, senangkanlah kami
Dengan cinta Nabi Thoha
(Seperti) kaum Anshar mendendangkan “Thala’ al-badru …”
(Tapi) hamba punya yang lebih baik darinya
Hamba miliki ‘penghulu’ kalimatnya
(Yaitu) “Shalli wa sallim…”, yang malaikat (pun)
memelihara-menghafalkannya.
Dia menyerunya sebagai kefardluan

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Happy Chainese New Year

tak lupa juga hari ini Tahun Baru bagi mereka yang berbangsa Cina.

Gong Xi Fa Chai

tahun ox

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

La Tahzan – another song for Palestine

2 Komen

La Tahzan

another motivational slide

dont panik

Control Your Dependencies

Q: khas buat en. mahsyar dan mereka yang sedang bersedih atas apa yang menimpa mereka. ingatlah, ada yang lebih dari itu.

2 day to go

entry ini adalah entry automatik. penulis sedang bercuti bersama keluarga

WE WILL NOT GO DOWN-Michael Heart

5 Komen

WE WILL NOT GO DOWN (Song For GAZA)
(Composed & Performed by Michael Heart)
(Copyright 2009)

A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they’re dead or alive

They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who’s wrong or right

But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die

We will not go down
In the night, without a fight

We will not go down
In Gaza tonight

Michael Heart

Rileks la bro…

19 Komen

i

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Q dapat tau yang blog Q yang ensem ini dilinkkan dengan blog Pro Mahasiswa. agak terkejut. tapi di sini Q  nak bagitahu yang Q tidak menyebelahi mana-mana pihak. neutral gitu.

seorang pemerhati bebas

yang batil tetap batil, yang cantik tetap cantik, mahmudah dan mazmumah tetap masih boleh dibezakan.

esok adalah hari penentu

tipulah kalau kata apa yang berlaku sepanjang tempoh sebelum pengundian tak mempengaruhi pemikiran Q serba sedikit.

ramai jugak calon yang Q jumpa dan berbual-ramah mesra

ada suka dan ada yang duka

tanda tanya banyak bermain dalam kepala.

teka-teki terjawab satu-persatu

ape-ape kita tengok esoklah

kepada rakan-rakan Q yang bertanding

Mr. S, Mr. J, Mr S, Mr. L, Mr. N(B), Mrs. L, Mrs. S, Mrs. A

moga berjaya!!

kalau kau rasa kau layak, kau dah menang sekarang ni.

kepada Mr. L

mungkin ini bukan rezeki kamu

bukan tempat kamu

buat masa inilah

yang penting

JANGAN JADI JAHAT!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ii

ok

kali ni kita redakan sikit keadaan…

tag ni sebenarnya dah lama Q nak buat tapi tak tersempat-sempat

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Senaraikan 10 perkara pasal BuzzyBug [si pengetag].

– BB adalah seorang yang pelik

– dia tak suka makan durian.rugi…rugi…

– sekarang dia kat Penang

– dia penggila si Garfield

– dia tak kawen lagi

– dia suka shopping. normalkan? hahaha

– dia suka makan tapi badan dia tak beso

– dia suka pusing-pusing Penang, tak pening ke. hahaha

– dia tergilakan kat mamat foreigner aka Japanese/Korea.

– dia antara yang terawal support Q kat WordPress.TQ.

Novel kegemaran…

takde novel kegemaran sebenarnya.

nak bace tak sempat je

novel jiwang nolayan.

5 benda kesayangan saya…

kalau setiap kali keluar kemane-mane pun Q akan bawak bebenda ni

dah kira macam barang wajib

{1} Cermin mata

cermin mata

kalaulah aku dapat cermin mata macam ni…

{2} henfon baru ku

w910i

sebelum ni nokia. boikot ke? hahaha…ntah

{3} kamera

exz70

7.2 megapixel jerr…nak pakai dslr x cukup ongkos lagi

{4}  kawan-kawanku.

nak kene letak gambo jugak ker? no need la…

{5} my desktop

yang ni takkan nak bawak jalan-jalan jugak kot.

tapi dengan ni la Q rasa dunia ni takde sempadan.

yeke? hahaha…

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Suara Binatang: Kepala

6 Komen

rentetan kejadian di Masjid UM

Kepala

SB: Kepala

sang tikus: mana kepala kau encik B*#i?

sang B*#: kat masjid

sang tikus: Astagfirullah!!

Older Entries