Selamat Tinggal Dan Datang

10 Komen

…………………………………………………………………………………………….

1

2

Selamat Menyambut Hari Kebangsaan ke-51

Semoga Keamanan Dan Kedamaian

Yang Kita Kecapi Selama Ini Terus Berkekalan

Selama-lamanya…

3

Selamat Tinggal Bulan Kemerdekaan

Selamat Datang Bulan Ramadan

Peluru Baru Perlu Diisi

Teruskan Perjuangan Suci

…………………………………………………………………………………………….

Fiksyen Semata

2 Komen

ddddddddddddddddddddbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb

.

Qdetactive

mempersembahkan kategori baru

.

FIKSYEN

.

agar kau tak tertipu lagi

Mwuahahaha…….

.

ddddddddddddddddddddbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb

Pilihan dihati

39 Komen

<<<<<<<<<<^^^^^^^^^^>>>>>>>>>>

Aku :     Pssst…kau rasa mana satu pilihan di hati, si A atau si B?

Kau :     Aku pun tak pastilah, tapi bagi aku, aku pilih si A.

Aku :     Kau biar betul. kau pasti ke tu pilihan yang terbaik?

Kau :     Suka hati kaulah nak pilih yang mana…

Aku :     Ok…Ok…nak emo pulak kat sini. Kalau kah dah cakap semacam itu aku ikut jelah.

Aku :     yang penting jawapan tu betul.

Dia :     Kalau begitu saya pilih kamu berdua untuk keluar dari dewan ni…

.

*dialog di atas berlangsung ketika ujian sedang berlangsung.

Amaran, jangan sesekali meniru!!

TamaT

<<<<<^^^^^>>>>>

hampir tamat harap bersabar

16 Komen

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Tiada Hari Tanpa Masalah

Bulan Tersibuk Hampir Tamat

Harap Bersabar

Sekian Terima Kasih

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Apabila Perempuan Bergosip: Satu penjelasan

20 Komen

“”””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””

Assalamualaikum

penjelasan untuk perkara di bawah.

mungkin mereka sedang berbincang bagaimana untuk merancang keluarga.

(tapi diorang belum kahwin)?

mungkin jugak diorang sedang merancang

penggiliran jantina apabila sudah berkeluarga kelak.

(mungkin ke?)

hahaha… ni bukan penjelasan, ni kutuk namanya.

yang aku tau amalkan surah-surah ni:

a) Surah An-nisa

b) Surah Yusuff

c) Surah Maryam

tu je.

mungkin korang tau ape yang sepatutnye yang perlu. hahaha…

jadi tolonglah aku buat penjelasan.

Apabila Perempuan Bergosip

13 Komen

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

ketika aku masih lagi dalam bilik kuliah, aku nampak sekumpulan

perempuan berkumpul kat satu penjuru untuk bergosip.

biaselah perempuan…gosip memang tak dapat di pisahkan.

jadi aku tak ambil pusinglah.

kebetulan beg dan peralatan tulis aku semuanya berada di situ.

maka kiranya aku ke sana untuk ambil semua barang aku

untuk berambus dari situ.

tapi aku tiba-tiba tertangkap apa yang diorang bualkan.

Miss A: macam mane kita nak tau kita dapat anak lelaki atau anak perempuan?

Miss N: ala kan ada cara ….bla…(aku tak dapat tangkap ape yang diorang cakap)

Miss A: mane nak tau, air yang diorang pancutkan same je????

aku terkesima untuk 20 saat.

dan blah.

Noktah.

========================================================

Penat…apekah itu?

11 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~In this August…~

~im now like this~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Doa ketika ditimpa pelbagai kesusahan

“Ya Allah! aku berlindung kepada Engkau daripada duka dan susah, dan daripada kelemahan dan kemalasan, dan daripada ketakutan dan kebakhilan, dan daripada kesulitankesulitan yang timbul oleh hutang, dan daripada penindasan orang.”

Amin~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Older Entries