cuti la wei!!

10 Komen

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Penulis cuti selama beberapa hari untuk di “UMNO”kan di BTN

untuk meng”UMNO”kan bebudak baru yang bakal tiba.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Advertisements

Nyalakan Kembali Api Melayu

16 Komen

Perlukah semangat ke’Kita’an di tiup kembali dalam institusi Pengajian Tinggi??

Pengumuman

7 Komen

……………………………………………………………………………………………………………………………………

QaryA ciptA.com mempersembahkan

QaryA rekA.com

dan

QAryA Fikir.com

sekian terima kasih

………………………………………………………………………………………………………………

im just regular everyday normal guy

6 Komen

Everyday Normal Guy

Everyday Normal Guy 2

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

* Jangan salah faham, aku cume minat dengan lagu dengan cara penyampaiannye je…

simple dan nampak bodo tapi…bisa menjentik akal aku untuk berfikir

……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Bot Sampah

9 Komen

pengganti lori sampah Majlis Perbandaran di Pulau Kapas, Terengganu.

Naik Minyak Minyak Naik

10 Komen

Mulai hari ini harga petrol dan diesel masing-masing akan meningkat sebanyak 78 sen dan RM1 bagi setiap liter. ini bermakna harga seliter minyak petrol dipam adalah RM2.70 seliter manakala diesel RM2.58 seliter.

kata Pak Lah lagi bagi mengurangkan beban kenaikan petrol dan diesel khususnya kepada golongan yang berpendapatan rendah dan sederhana, Kabinet bersetuju memberi bayaran tunai kepada warga Malaysia yang memiliki kenderaan persendirian termasuk pemilik motosikal. kenderaan berkapasiti 2000cc – 2500cc akan mendapat sebanyak rm625 dan rm150 bagi motosikal. semestinya duit tu akan habis bukan untuk beli minyak.

sebenarnya kenaikan harga minyak secara tersiratnya akan membawa kepada kenaikan harga pelbagai barang asas pengguna dan tak terlepas juga harga bagi industri perkhidmatan tarif elektik pun akan naik. mungkin satu hari nanti harga tandas awam juga akan naik harga walaupun takde kene mengene dengan minyak. ini bermakna INFLASI AKAN BERLAKU!!!

APE JADI PADA MEREKA YANG TIADA KERETA DAN MOTOR???

Mereka yang tiada kena-mengena pun akan terkena tempias apabila harga barang naik.

belum lagi reda isu ni timbul pulak isu seludup minyak ke negara jiran dalam Kosmo.

ape dah jadi? sebelum ini kerajaan jangkakan kemungkinan harga naik dalam bulan Ogos, tapi semalam Pak Lah memberikan keputusan mengejut bagi aku la harga minyak naik. tak sempat rakyat bernafas Pak Lah oi…Harap dapat kaji sedalamnya…

p/s: Kembali ke Dasar Pandang ke Timur – naik basikal reramai jom!!!


What i Want..

8 Komen

Akhirnya aku dapat menyiapkan tag yang ‘dihadiahkan’ oleh Tongkang Bocor walaupun agak lambat tapi aku cube tunaikan janji aku, hahaha… Inilah jawapan untuk persoalan yang dilontarkan. macam ‘haram’ nak pikirkan jawapannye. Korang janganla pikirkan sangat ape yang aku tulis. aku tulis sekali lalu jer.. )

5 hadiah yang diimpikan

1) Apa-apa hadiah yang disampaikan sendiri dari tangan sendiri empunya diri sendiri dengan ikhlas hati sendiri.

2) henpon baru.

3) Kereta

4) PDA.

5) laptop

Senaraikan alasan atas permintaan itu

1) Korang semua musti tau nikmatnye bile dapat hadiah secara langsung lagi-lagi time besday.

2) Help me, enpon aku dah mule bengong…yang cikai-cikai pun takpe.

3) kaki dah penat pergi balik fakulti.(hehehe alasan je tu)

4) Senang sikit keje aku bile ade bende alah ni.

5) Skrang ni aku tengah pakai desktop kalau ade bende alah ni senang sikit aku nak buat pegi praktikal mengajar nanti.

5 impresi terhadap orang yang diminati

1) Senyum Sokmo

2) Jujur

3) semua yang mahmudah

4) semua yang bukan mazmumah

5) semua yang korang suka aku suka. hahaha

Perkara yang paling hebat dilakukan terhadap anda

saat ibu melahirkan aku ke dunia dan saat ayah mengalunkan azan ditelinga.

5 ciptaan paling disukai

1) Alam (ceh, mentang-mentanglah baru balik dari hutan)

2) Ubat-ubatan.(lagi-lagi mase sakit, korang semua mesti bersyukur kalau ada bende ni)

3) Binatang. (lagi-lagi yang berbulu dan comel. hahaha)

4) cermin mate. (kalau tak menyasau jugak aku nak melihat)

5) Wanita. (korang jangan pikir macam-macam)

5 perkara paling dibenci

1) Komputer rosak. Lagi-lagi waktu peak nak kene siapkan tugasan. Benci!!benci,!!benci…!!!

2) Perempuan yang suka mencarut (please jauh dari aku 2 marhalah)

3) Kaki ampu

4) Sakit

5) Orang yang tak buat kerja.(mengular)

Older Entries