hari ni pabila aku bingkas dari tidur dengan semangat Maulidurrasul, aku sempat juga menonton tv kecilku siaran langsung sambutan Maulidurrasul di RTM1 sempena memperingati Nabi dan Rasul junjungan kita Nabi Muhamad s.a.w. Dalam masa yang sama aku menggodek komputerku mencari keagungan Muhammad s.a.w (masetu aku tengah berkobar-kobar nak carik). Namun begtu luluh hatiku luluh pabila apa yang kutemui penghinaan demi penghinaan dilempar keatas junjungan kita. tak cukup dengan 12 lukisan karikatur dari pelukis orientalis barat, yang lebih teruk propa ini diserap dalam pemikiran kanak-kanak apabila sebuah syarikat gergasi alat permainan mengeluarkan slogan menghina nabi. yang aku pulak tak tahan ada satu laman web yang bertajuk Muhammaddressup. (cuba korang masuk ‘gentle’ menyirap darah korang).

Q: tapi merusuh dan memberontak bukanlah jalan penyelesaian.(diorang lagi tambah suka sebab itu matlamat mereka= Islam yang mengganas) .