1 Komen

Beralih Angin

http://qamarulabdullah.blogspot.com

jenguk-jenguk la ye

Gerila

3 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

PRK UPM

Pimpinan telah dibubar,

Komunis mula keluar,

Risalah mula beredar,

Propaganda mula menjalar,

Calon mula berdegar,

Mastermind senyum bersandar,

Pengundi tutup mata,

Pengundi tutup telinga,

Pengundi tutup segala,

Baling dart… kita tengok sapa yang kena!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Majlis Makan Malam Rasmi Kolej Canselor 09/10

15 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Majlis Makan Malam Rasmi (MMMR) merupakan majlis rasmi kelolaan Kolej Canselor yang meraikan pelajar-pelajar tahun akhir yang bakal bergraduan. Ia merupakan acara yang paling berprestij dan terulung yang dianjurkan Kolej Canselor.

Tempat: Hotel The Legend, Kuala Lumpur.

Tarikh: 17 Januari 2010 (Ahad)

Tema: “Apresiasi Permata Canselor”

Konsep: ‘Urban Garden’ – Garden in the urban with elegent style.

Etika Pakaian: Lounge Suit (Lelaki), Evening Dress (Perempuan)

Warna: Apple Green (Pelajar Tahun Akhir), Krim (Warga Kolej)

Bayaran: Rm70 (Alumni), Rm50 (Warga Kolej), Rm45 (Pelajar Tahun Akhir)

DENGAN SAMBUTAN ANTARA PELAJAR TAHUN AKHIR YANG PALING RAMAI DI KC!

JEMPUTLAH RAKAN-RAKAN CANSELORIAN YANG LAIN. PASTI MERIAH!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Labu si Luncai

16 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

i

bayangkan kalau hidup tak menghormati orang lain.

bayangkan semangat perpaduan dan kerjasama tidak diamalkan.

aau bayangkan bila hidup tanpa ada rasa saling percaya-mempercayai.

itulah yang pernah terjadi dulu.

kekacauan dimana-mana.

dan tolonglah jangan kau timbul-pungkis-kais lagi perkara ini.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Lagi

satu langkah ke depan

11 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

i

akhirnya dapat jugak update. sebelum ni tak pernah try pun. rupa-rupanya kawasan rumah ada wireless. gila gempak kg aku. sudah maju kehadapan. ape orang putih kate “one step ahead”. teruja bila linenye lebih laju daripada us(i)pot kat kolej. kalau tak mati kebosanan aku kat rumah. lagi-lagi setiap hari lepas pukul 10malam ada roadblock kat depan rumah. siap bawak senapang lagi. gila gerun. tapi rase selamat la sikit. takde la rempit-rempit memalam buta. mat pet kaki kopak rumah pun dah senyap.  aman damai gitu kg aku skrg.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Lagi

BOD:Berd of det

20 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

doa hari lahir

Lagi

la Tahzan

7 Komen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

“Berakit-rakit ke hulu,

Berenang-renang di muara,

bersakit-sakit dahulu,

bersenang-senangnya bila?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

video ini Q dedikasikan kepada diri mereka yag sedang bersedih saat ini. baru Q sedar, menurut satu kajian, pemikiran banyak mempengaruhi kehidupan kita. jika kita berfikiran positif maka persekitaran kita juga menjadi positif dan menggembirakan. sebaliknya kalau kita berfikiran negatif sentiasa, ion-ion negatif akan memakan diri kita. tu yang otak serabut dan akhirnya mudah jatuh sakit.  jatuh sakit? tak nak lah. lagi2 mase sekarang yang memerlukan keadaan badan sihat sentiasa. mintak jauh beb.

“jadi buat ape rase down, chill la beb”

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Older Entries